Meester, 1883. Een levensecht thuismysterie vol prachtige voorwerpen, handgeschreven brieven en puzzels. Kun jij deze spannende moord uit het jaar 1883 oplossen?
Prachtige hoogwaardige materialen met heel veel oog voor detail.
Nicolaas Meester stort ineen tijdens zijn openingstoespraak voor het publiek. De directeur van Circus Meester blijkt vermoord. Al snel wordt er iemand opgepakt en de zaak wordt gesloten. Niemand spreekt er meer over.
Nicolaas Meester stort ineen tijdens zijn openingstoespraak voor het publiek. De directeur van Circus Meester blijkt te zijn vermoord. Al snel wordt er iemand opgepakt en de zaak wordt gesloten. Niemand spreekt er meer over.
Je ontvangt een oud pakket met handgeschreven documenten, beduimelde foto’s, geheimzinnige tekeningen en verweerde voorwerpen. Overblijfselen van de honderdveertig jaar oude plaats delict, waarmee je de moordenaar van Nicolaas Meester kunt achterhalen.
Je ontvangt een oud pakket met handgeschreven documenten, beduimelde foto’s, geheimzinnige tekeningen en verweerde voorwerpen. Overblijfselen van de honderdveertig jaar oude plaats delict, waarmee je de moordenaar van Nicolaas Meester kunt achterhalen.
Prachtige hoogwaardige materialen met heel veel oog voor detail.
Gemaakt om thuis te spelen. Bijna zonder telefoon of computer (die heb je alleen nodig voor hints en antwoorden).
2-5 uur speelplezier.
Coöperatief voor 1-6 spelers.
Uitgespeeld?
Verkoop het spel door en verdien een deel van je aankoopbedrag terug! Hiervoor heb je een refill pakket nodig.
Puzzels
Verhaal
Detective
In dit spel is er geen competitie. Er zijn geen spelregels. Er is geen vaste volgorde. Alleen de onderzoekers en een pakket. Net echt.
En de cruciale vraag: wie heeft het gedaan?
Elk voorwerp biedt een nieuw perspectief op de met elkaar vervlochten verhalen. Verzamel de details, volg de aanwijzingen en vind de antwoorden.
Loop je vast? Op de speciale site staan voor ieder document in het pakket meerdere hints. Heb je het mysterie opgelost? Probeer dan de vragen op de site te beantwoorden en je ziet meteen of je het goed hebt.
STUDIO STAMP is een klein bedrijf dat zich richt op het vertellen van intrigerende verhalen aan de hand van puzzels en interactie. Vanuit een passie voor geschiedenis en mysteriën, een fascinatie voor oude vondsten en verloren brieven en oog voor detail en authenticiteit tillen we het niveau van thuis te spelen escape games naar een hoger plan. We putten inspiratie uit verregaande research naar het verleden en de onbeantwoorde vragen die daar te vinden zijn; deze inspiratie zetten we om in eigen producten en verpakken dit in interactieve ervaringen en verhalen die bij jou thuis kunnen worden meegemaakt!
Joël denkt in puzzels en codes: hij overziet de moeilijkheidsgraad en speelbaarheid van onze projecten om een spannende interactieve ervaring neer te zetten. Hij werkt aan grootschalige real life games zoals het detectivespel Tracing Thomas (2018-2019) en Prison Escape Doetinchem (2020), en een aantal escape rooms waaronder Elements in Fort Pannerden en Bijlmerbajes Ontgrendeld in Amsterdam. Verder ontwikkelt hij uiteenlopende spellen en interactieve ervaringen voor festivals, congressen en theater. Joël speelt graag coöperatieve verhalende bordspellen, fotografeert mensen en houdt zijn ogen en oren open voor verborgen kleine avonturen.
Marilou heeft oog voor de subtiele details; ze houdt de authenticiteit en esthetiek van de materialen en documenten in de gaten, die bij ons zo hoog in het vaandel staan. Ze werkt aan veel verschillende projecten, van infographics voor de Universiteit Utrecht tot posters voor het Domkwartier, altijd met de focus op typografie en kalligrafie. In haar webshop verkoopt ze haar eigen handgeschreven, (licht cynische) kaarten. Marilou is een professionele dromer, verdwaalt snel in nieuwe ideeën en laat zich vaak verwonderen door de wereld. Speelt in haar vrije tijd bij een toneelgroep en combineert deze verschillende disciplines graag met elkaar in nieuwe projecten.
August ontfermt zich over het verhaal dat verteld wordt; hij is eindverantwoordelijk voor de teksten, personages en verhalen die Studio Stamp uniek maken. Hij schrijft uiteenlopend werk, van toneelstukken als Te hoog bij de zon, te laag bij de zee (2019) tot bijdragen aan interactieve werken als Prison Escape Doetinchem (2020). Hij ontwikkelt eigen role-playing games (Vademwal, De Lage Landen) en experimenteert met podcasts en muziek. August is een geboren kennisjunk. Hij leest in zijn vrije tijd graag verslagen over archeologie, sociologie, geschiedenis en mythologie; zijn voornaamste interessegebied is de negentiende eeuw, en zijn bijeen gesprokkelde kennis zet hij graag in voor zijn teksten, performances en spellen.
Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rond Meester, 1883? Laat je e-mailadres achter, dan sturen we je af en toe een update. Eigenlijk niet vaker dan één per maand.